5 ویژگی یک بسته کمک آموزشی خوب چیست؟

5 ویژگی یک بسته کمک آموزشی خوب چیست؟

در مقاله های گذشته در مورد بسته های کمک آموزشی صحبت کردیم و ویژگی‌های کلی آن را با هم بررسی کردیم. اما مساله‌ای بیش از هر چیزی اهمیت دارد، این است که یک بسته کمک آموزشی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

همانطور که می‌دانید بسیاری از سیستم‌های آموزش الکترونیکی دارای امکاناتی هستند که استفاده از آن‌ها را برای هر شخصی آسان می‌کند. بنابراین اگر تجربه استفاده از چنین سیستم‌هایی را چه برای خود و چه برای فرزندتان نداشتید! این مقاله را بخوانید.

۱- کاربر پسند بودن سیستم آموزشی

حتما باید توجه داشته باشید که بسته کمک آموزشی خریداری کاربرپسند باشد. یعنی دانش‌آموزان باید به راحتی بتوانند از بسته‌های کمک آموزشی استفاده کنند. اگر برای فرزند خود بسته آموزشی خریداری کرده‌اید، توجه داشته‌باشید که استفاده از آن آسان و بدون دردسر باشد. چراکه کودک ممکن است از آموزش‌های فوق برنامه خسته شود.

۲- ویدیوهای کمک آموزشی

امروزه دانش‌آموزان از ویدئوهای آموزشی به عنوان ابزاری برای یادگیری هر چیزی استفاده می‌کنند. با توجه به بررسی‌های انجام شده نسل جدید بیشتر از ویدیو برای یادگیری استفاده می‌کنند. بنابراین حل کردن مسائل انتزاعی که کمی دشوارتر است برای آن‌ها آسان‌تر خواهد شد.

مطالعات نشان داده است که استفاده از فیلم های کوتاه امکان پردازش موثرتر و یادآوری بهتر را فراهم می کند. صوتی تصویری بودن ویدئوها منجر به جذب مخاطبان بیشتر می شود و به هر کاربر اجازه می دهد اطلاعات را به شکلی که برای خودش مناسب تر است پردازش کند. کاربرد ویدئو در آموزش و یادگیری نه تنها برای دانش‌آموزان بلکه برای آموزگاران موسسه مربوطه نیز مفید است.

مطالعات نشان داده است که استفاده از فیلم های کوتاه امکان پردازش موثرتر و یادآوری بهتر را فراهم می کند. صوتی تصویری بودن ویدئوها منجر به جذب مخاطبان بیشتر می شود و به هر کاربر اجازه می دهد اطلاعات را به شکلی که برای خودش مناسب تر است پردازش کند. کاربرد ویدئو در آموزش و یادگیری نه تنها برای دانش‌آموزان بلکه برای آموزگاران موسسه مربوطه نیز مفید است.

۳- آموزش به روش میکرولرنینگ

بسته‌های دانش‌آموزی مجموعه‌ای از ابزارهای آنلاین و هوشمند را جهت پیشرفت تحصیلی و رفع اشکال مفید و موثر در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. این ابزارها شامل تعداد زیادی ویدئوی آموزشی، درسنامه، تمرین و آزمون است و در قالب یک پنل آنلاین به هر دانش‌آموز ارائه می‌شود. آموزش در بسته‌های دانش‌آموزی بر پایه روش ماکرولرنینگ است؛ یعنی مطالب درسی به‌صورتی تقسیم‌بندی و خرد شده‌اند که آموزش و حل تمرین‌های هیچ مبحثی بیش از 1 ساعت طول نکشد. به این ترتیب دانش‌آموزان می‌توانند با خیال راحت سطح تحصیلی خود را ارتقا داده و به اهدافشان نزدیک‌تر شوند. این بسته‌ها مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده‌اند و به‌صورت هوشمند تمامی اشکالات درسی دانش‌آموزان را برطرف می‌کنند.

۴- حل تمرین

اصلی‌ترین مسئله در افزایش سطح یادگیری دانش‌آموزان حل تمرین است. دانش‌آموز تا تمرین نکند نمی‌تواند مباحث را به درستی درک کند و مجبور است از روش‌های حفظی استفاده کند که نتیجه مطلوبی را نخواهد داشت.

بنابراین در یک بسته کمک آموزشی خوب باید بخشی برای حل تمرین‌های هر درس در نظر گرفته شود تا دانش‌آموز بعد از خواندن درسنامه بتواند تمرین مربوط به آن را انجام دهد.

۵- قسمت آزمون

همانطور که گفتیم حل تمرین اصولی، روشی مهم برای آموختن مطالب است. در کنار تمرین، آزمون‌های منظم از مباحث، سرفصل‌ها و نکات اصلی می‌تواند مطالب خوانده‌شده را در ذهن ثبت کرده و مشکلات دانش‌آموزان را مشخص کند. 

برگزاری آزمون‌ها می‌تواند در فواصل کوتاه این امکان را بدهد که فرد کدام مباحث را درست نیاموخته و در کجا نقص دارد. آزمون‌های آزمایشی استاندارد بهترین روش برای آموختن مطالب، تثبیت یادگیری، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مجدد و از همه مهم‌تر شبیه‌سازی کنکور است و باید در برنامه داوطلبان وجود داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر فرم زیر را تکمیل کنید
Support Form (#3)

سخن پایانی
در پایان توجه داشته‌باشید که تمامی بسته‌های کمک آموزشی و کلاس‌های آنلاین می‌توانند برای دانش‌آموز بسیار مفید و موثر باشند. اما شما به عنوان والدین او باید مسیر و هدف درست را به فرزند خود نشان دهد. تا درکنار تقویت توانمندی‌ها و مهارت‌‌ها، در زمینه درسی نیز بهترین نتیجه را بگیرد. بنابراین هیچ وقت کودک خود را مجبور به درس ‌خواندن نکنید.
– بسته‌های درسی و کمک آموزشی فقط در مواقعی موثر خواهند بود که فرند شما از درس خواندن لذت ببرد.

سوالات متداول
۱- بسته‌ های کمک آموزشی باید شامل چه بخش‌هایی باشد؟
بسته های کمک آموزشی باید شامل درسنامه، ویدیوهای آموزشی، تمرین و آزمون باشد تا روند یادگیری مطالب به درستی انجام شوند.
۲- حل تمرین چه تاثیری در روند آموزشی فرزند ما دارد؟
اصلی‌ترین مسئله در افزایش سطح یادگیری دانش‌آموزان حل تمرین است. دانش‌آموز تا تمرین نکند نمی‌تواند مباحث را به درستی درک کند.
۳- آیا باید در کنار استفاده از بسته کمک آموزشی باید در آزمون شرکت کرد؟
برگزاری آزمون‌ها می‌تواند در فواصل کوتاه این امکان را بدهد که فرد کدام مباحث را درست نیاموخته و در کجا نقص دارد.

مقالات مرتبط
1- مزایای بسته های کمک آموزشی برای دانش آموزان دوره ابتدایی

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پایین صفحه
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پاپ آپ
منتا