ویژگی های یک سامانه آزمون آنلاین خوب چیست؟

ویژگی های یک سامانه آزمون آنلاین خوب چیست؟

این روزها آزمون‌سازها در میان مدارس هوشمند یک ابزار کلیدی محسوب می‌شوند. استفاده از یک سامانه آزمون آنلاین خوب می‌تواند ارزش برند یک مدرسه را افزایش دهد. همچنین دانش‌آموزان نیز باید بتوانند بدون نیاز به مدرسه در آزمون‌های تستی آنلاین شرکت کنند.
ما در این مقاله سعی داریم مهم‌ترین ویژگی‌های یک سامانه آزمون آنلاین کارامد را بررسی کنیم. این ویژگی‌ها شامل مسائلی است که مدارس و دانش‌آموزان باید پیش از ثبت‌نام بدانند.

ویژگی‌های کلیدی سامانه آزمون آنلاین

ویژگی‌های کلیدی سامانه آزمون آنلاین

در بسیاری از سامانه‌های آموزش آنلاین ویژگی‌هایی وجود دارد که دانش‌آموزان را مجاب می کند از آن سیستم استفاده کنند. این ویژگی‌ها در مدت زمان طولانی بسیار کاربردی خواهد بود و دانش‌آموز می‌تواند سطح خود را افزایش دهد.

✳️ برنامه‌­ریزی و زمان‌بندی درست

یک سامانه آزمون آنلاین خوب می‌بایست دارای یک برنامه و زمان‌بندی درست باشد تا معلم ها بتوانند با توجه به برنامه آزمون مباحث را تدریس کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا مدارس طبق یک استراتژی درست، برنامه تحصیلی سالانه خود را تنظیم کنند.

✳️ ارزیابی در سامانه آزمون آنلاین

یکی از ویژگی‌های سامانه آزمون آنلاین روش ارزیابی گروه­‌های کلاسی با توجه رشته آن‌هاست. این آزمون‌های آنلاین چون به‌صورت یکپارچه بین مدارس برگزار می‌شود می‌تواند دید درستی از وضعیت تحصیلی در میان یک جامعه آماری به دانش‌آموز بدهد. بدین ترتیب دانش‌آموز بر اساس رتبه خود می‌تواند در مورد آینده خود تصمیم درستی بگیرد.

✳️ منابع معتبر

در گذشته دانش‌آموزان مجبور بودند که در یکی از آزمون‌های دفترچه‌ای مراکز مختلف شرکت کنند که منابع آنها محدود به کتاب‌های آن‌ها می‌شد اما یک سامانه آموزش آنلاین خوب می‌بایست کلیه منابع اعم از سؤالات کنکوری، سؤال‌های تألیفی و… را در برگیرد. این ویژگی به دانش آموز کمک می کند تا با تست‌های استاندارد گوناگون آشنا شود.

✳️ ترتیب‌بندی تست‌ها

یکی از ویژگی‌های آزمون‌های آنلاین این است که سطح‌بندی آنها باید به گونه ای باشد که همه سؤال‌ها با درجؤ سختی مختلف را در برگیرد. بنابراین چون سطح دانش‌آموزان یکی نیست مدارس می‌توانند با آزمون‌های هماهنگ آنلاین بررسی درست‌تری از دانش‌آموزان خود داشته باشند. 

✳️ دستورالعمل‌ها در آزمون آنلاین

این ویژگی باعث می‌شود که امتحان‌های هماهنگ تستی با توجه به اصول جلو بروند و دانش‌موز با توجه ضعف خود برنامه‌ریزی کند. از دیگر مواردی که دستورالعمل‌ها در اختیار مدارس قرار می‌دهد این است که دانش‌آموزان می‌توانند با وضعیت آزمون کلاس‌های فوق‌برنامه برگزار کنند.

✳️ برگزاری اتوماتیک آزمون

یک سیستم آزمون کارآمد برخلاف روش‌های سنتی باید بتواند دفترچه سوال را به‌صورت اتوماتیک ایجاد کند. همچنین برای جلوگیری از تقلب دفترچه‌های دانش‌آموزان باید متفاوت باشد. از طرفی درصورتی که پاسخنامه به‌صورت چاپی باشد باید دانش‌آموز بتواند آن را بارگذاری کند تا سیستم پاسخ ها را بررسی کند.

✳️ نقش‌ها و مجوزهای دسترسی

اگر مدرسه ای تصمیم بگیرد برای دانش‌آموزان خود سامانه آزمون آنلاین تهیه کند باید سطح دسترسی مدیریت، معلم و دانش‌آموز متفاوت باشد. بنابراین این ویژگی باید وجود داشته باشد که که اطلاعات ارائه‌شده به نقش‌های سیستم با هم متفاوت باشد.

✳️ قابلیت اطلاع‌رسانی در آزمون های آنلاین

همیشه توجه داشته باشید که یک سیستم خوب باید کلیه برنامه‌های زمان‌بندی‌شده را از طریق ایمیل و اس‌ام‌اس در اختیار کاربران قرار دهد. در یک سامانه باید کلیه تغییرات و حذفیات از طریق پیامک به اطلاع کاربران برسد.

✳️ سیستم نظارت بر آزمون

یکی از دغدغه‌های مدارس این است که امکان تخلف در سامانه آزمون آنلاین به حداقل برسد. بسیاری از آزمون‌های آنلاین به‌محض تقلب و باز کردن صفحات اضافی مانع از ادامه امتحان خواهند شد. این کار باعث می‌شود تا دانش‌آموزان دقیقاً مطابق با دانش خود به سؤال‌ها پاسخ دهند.

✳️ گزارش جامع

یک ویژگی سامانه آزمون آنلاین گزارش­‌های تحلیلی پیشرفته و شخصی‌سازی‌شده است. یک سامانه آزمون آنلاین خوب باید این قابلیت را داشته باشد تا در لحظه گزارشات مختلفی را برای ارائه یک تصویر کلی به مدارس فراهم کند. گزارشاتی که موفقیت یک برنامه را به همراه میزان پیشرفت دانش‌­آموزان بسنجند و به پیدا کردن خلاهای موجود در مراحل اول کمک کنند.
نمایش تصویری نتایج به شما گزارشاتی دقیق برای تحلیل‌های آینده می‌دهد. این کار کمک می­ کند تا نمودارهای مربوط به یادگیری دانش‌آموزان کاهش یابند و با بازخوردهای سریع جایگزین شوند. این گزارشات به همراه گزینه­‌هایی برای ورود و صدور در اختیار کاربران قرار می­‌گیرند تا بتوانند به‌آسانی پاسخ­‌ها، نتایج آزمون‌ها و گزارشات را مدیریت کنند.

✳️ ارائه ریزنمرات 

این ویژگی سامانه آزمون آنلاین باعث می ­شود تمامی روند مربوط به ریزنمرات از طریق محاسبات خودکار و به جهت تصمیم‌­گیری سریع‌­تر به‌صورت خودکار در بیاید. ریزنمرات به همراه اطلاعات کامل دانش‌آموزان، نمرات کسب‌شده و جزئیات مربوط به کارهای عملی در طی دوره تحصیلی مرتب می‌شوند. این ویژگی یک قابلیت مفید برای صرفه‌جویی در زمان است که از طریق آن تعدادی از ریزنمرات مربوط به افراد یا گروهی از دانش آموزان می‌­توانند به چندین شکل پردازش و به‌سرعت منتشر شوند.

✳️ کاربرپسند بودن سامانه

یکی ار ویژگی‌هایی که در هر سامانه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد راحتی کار با آن سیستم است. کلیه کاربران یک سامانه آزمون آنلاین خوب باید بتوانند با آن به‌راحتی کار کنند و هنگام برگزاری آزمون با مشکل روبه‌رو نشوند. همچنین مدیران و معلم‌ها نیز باید بتوانند نتیجه آزمون را به‌راحتی مشاهده کرده و مشکلات و ضعف دانش‌آموزان را تحلیل کنند.

سامانه آزمون آنلاین منتا (منتآزمون)

سامانه آزمون آنلاین منتا (منتآزمون)

سامانه آزمون آنلاین منتا با هدف بهبود سنجش دانش‌آموزان و جمع‌بندی مطالب یکی از خدمات کاربردی در حوزه آزمون‌های هماهنگ کشوری است. منتآزمون با در نظر گرفتن ویژگی‌های کلیدی یک ساختار منظم برای برگزاری آزمون های تستی ایجاد می کند. بدین ترتیب مدارس و موسسه های آموزشی می توانند با استفاده از این بستر برنامه ریزی هدفمندی برای سیستم آموزشی خود ایجاد کنند.
برای ثبت‌نام در کلاس کنکور آنلاین منتا می‌توانید با مراجعه به آدرس www.monta.ir از قسمت منو سایت گزینه منتآزمون را انتخاب کنید. سپس با مطالعه ویژگی‌ها مورد نیاز خود می‌توانید نسبت به تهیه این محصول منتا اقدام نمایید.

ویژگی‌های منتآزمون

به طور کلی سامانه منتآزمون به‌عنوان یکی از جامع‌ترین سامانه‌های آزمون آنلاین است. این سامانه آموزش آنلاین شامل ویژگی‌های کلیدی‌ای به شرح زیر است:

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!


Deprecated: هوک fluentform_rendering_form از نگارش4.3.22 منسوخ شده است! به‌جای آن از fluentform/rendering_form استفاده نمایید. Use fluentform/rendering_form instead of fluentform_rendering_form. in /var/www/wordpress/blog/wp-includes/functions.php on line 6078
فرم پایین صفحه
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!


Deprecated: هوک fluentform_rendering_form از نگارش4.3.22 منسوخ شده است! به‌جای آن از fluentform/rendering_form استفاده نمایید. Use fluentform/rendering_form instead of fluentform_rendering_form. in /var/www/wordpress/blog/wp-includes/functions.php on line 6078
فرم پاپ آپ
منتا